Bewaren

Laden Events

« All Events

  • Dit event is voorbij.

DAE: Extraction Night [Special]

10 oktober 2016 @ 19:00 - 22:30

€ 5,– per persoon (Speeltijd = Max. 2×45 minuten)

Extraction wint momenteel aan populariteit bij DAE en er zijn steeds meer teams die de snelste tijd proberen te verbeteren. Hierom gaan we de game naar een hoger niveau tillen en dit op een competitie niveau uitvechten, waar elk team aan deel kan en mag nemen. Het gaat er uiteindelijk om dat er zowel een snelle tijd neer wordt gezet om het object te bemachtigen alsmede zo lang mogelijk een verdediging neer te leggen en te behouden.

Speluitleg – Algemeen:
– Elk team krijgt 45 minuten speeltijd.
– Tussen de wissel is er 15 minuten refill mogelijk.
– Vooraf zijn er 10 minuten voor tactiekbespreking voor het aanvallende team en 10 minuten voor het verdedigende team om positie in te nemen.
– Refill in de safety is tijdens het spel niet toegestaan. Dit zal ingame moeten gebeuren.
– Blind fire niet toegestaan. Men moet effectief over de loop kunnen kijken en zien wat men raakt.
– Door netten en pallets heen schieten is niet toegestaan.
– Attributen, props, pallets, vaten etc. blijven staan waar ze staan en worden niet voor barricades gebruikt.
– Geen pangregel aanwezig

Speluitleg – Aanvallend:
Het is de bedoeling dat het aanvallende team een vastgestelde route gaat lopen door het pand om op een aangegeven locatie een object te bemachtigen en deze terug te brengen naar het startpunt. Deze route wordt aangegeven door een kaart waar de route op uitgetekend zal staan. Het aanvallende team is minimaal in het bezit van een Squadleader, een Kaartlezer, een Carrier, een Marker en een Granaatwerper.

– Squadleader : Stuurt het team aan en beslist welke tactiek gebruikt gaat worden om het doel te behalen. Daarnaast wordt de Squadleader als eerst aangewezen en die gaat de rollen binnen zijn team bepalen.
– Kaartlezer : Zorgt er voor dat de juiste route gelopen gaat worden die vooraf op de kaart vermeld is. Deze mag in overleg met de Squadleader de tactiek uitzetten voor de overige teamleden.
– Carrier : Is de enige die het object mag pakken en vervoeren naar het startpunt. Om het object te mogen pakken en vervoeren dient het gehele team in de ruimte van het object aanwezig te zijn.
– Marker : Is in het bezit van een buis met een vlag om een mobiele spawn op te zetten. Deze mag éénmalig gebruikt worden zodat het aanvallende team de mogelijkheid heeft om snel te spawnen en niet de hele route terug hoeft te lopen om opnieuw te beginnen.
– Granaatwerper : De granaatwerper krijgt na 15 minuten 2 granaten tot zijn beschikking. Deze mogen éénmalig gebruikt worden door de granaatwerper. Deze granaten zorgen ervoor dat op lastige stukken een doorgang gemaakt kan worden en het team verder kan met zijn route.

– Tactical Shield : Mag gebruikt worden door het aanvallende team
– Fluitsignaal 1 : Start van het spel / Start tijd
– Fluitsignaal 2 : 15 minuten voorbij, de granaatwerper mag zijn granaten gebruiken
– Fluitsignaal 3 : Einde spel / Einde tijd
– Het team loopt de vooropgestelde route en wijkt hier niet van af. Als er een tegenstander op afstand zit, zal deze ook op afstand uitgeschakeld moeten worden

Het einde van de game is op het moment dat het gehele team bij het startpunt met het object staat. Op dit moment zal ook pas de tijd stoppen. De gemeten tijd is de eindtijd die op het scorebord genoteerd gaat worden.

Speluitleg – Verdedigend:
Het verdedigende team heeft de taak om te voorkomen dat het aanvallende team de kamer van het object bereikt en deze weer mee terug neemt naar het startpunt. Dit doet men door zich te positioneren langs de route die het aanvallende team gaat afleggen. De regels voor het positioneren zijn als volgt:

– Men draagt 2 bandjes. Bij de 1ste Hit gaat het 1ste bandje af, bij de 2de hit gaat het 2de bandje af, bij de 3de hit gaat de verdedigende speler uit het spel.
– Als men een positie heeft waar men wil verdedigen dan blijft deze persoon binnen een meter van zijn positie zitten. Dit houd niet in dat het een radius van een meter is.
– Als de verdediger geraakt is, mag deze zijn bandje afdoen en een andere positie in gaan nemen waar deze ook weer binnen een meter van deze positie moet blijven.
– Zodra een verdediger geen levens (bandjes) meer heeft, gaat deze naar de kantine en wacht tot het spel is afgelopen.

Divisies:
Extraction wordt geclassificeerd in verschillende divisies waar in scores op het bord behaald kunnen worden:

Divisie 1 : 5v5 : Dit is het minimale aantal waarmee het spel gespeeld kan worden is 5 tegen 5
Divisie 2 : 6v6 : 6 tegen 6 spelers
Divisie 3 : 7v7 : 7 tegen 7 spelers
Divisie 4 : 8v8 : 8 tegen 8 spelers
Divisie 5 : 9v9 : 9 tegen 9 spelers
Divisie 6 : 10v10 : 10 tegen 10 spelers
Divisie 7 : 11v11 : 11 tegen 11 spelers
Divisie 8 : 12v12 : Dit is het maximale aantal waarmee het spel gespeeld kan worden 12 tegen 12

Als er bijvoorbeeld een team is met 8 man en een team met 10 man, wordt er automatisch in Divisie 5 – 10v10 gespeeld. Reden is dat de teams zelf dan altijd zullen zorgen dat er een gelijk aantal is of in ieder geval een minimaal verschil.

Het maakt dus niet uit of je als team met minimaal aantal spelers of het maximaal aantal spelers Extraction wilt doen, iedereen kan in elke divisie instromen.

Score:
De score / eindtijd die behaald wordt van het aanvallende team is de tijd die genoteerd zal worden. Er zal dus alleen een attack time zijn en geen defend time. De attack time is afhankelijk van een aantal factoren. Effectief duurt het spel maar maximaal 45 minuten, maar je kan dus ook buiten deze tijd scoren. Dit gebeurd door middel van straftijd die opgeteld zal worden bij de speeltijd.

De straftijd zal er als volgt uit gaan zien:
– + 00:02:00 – Tactiekbespreking in de 10 minuten vooraf van de start van het spel
– + 00:02:00 – Gebruik van granaat 1
– + 00:02:30 – Gebruik van granaat 2
– + 00:02:00 – Gebruik van tactical shield 1
– + 00:02:30 – Gebruik van tactical shield 2
– + 00:04:00 – Gebruik van mobiele respawn

Houd rekening dat het aanvallende team ook straf vermindering kan krijgen op de volgende punten:
– – 00:03:00 – Het verplaatsen van attributen of opwerpen van barricades door het verdedigende team.
– – 00:01:00 – Het niet nemen van een Hit door het verdedigende team
– – 00:01:00 – Blindfire door het verdedigende team
– – 00:01:00 – Schieten door netten of pallets door het verdedigende team
– – 00:02:00 – Het bewegen buiten de 1 meter straal van je positie :

De scores zullen in een overzicht per divisie worden bijgehouden en zullen per week gepubliceerd worden op social media kanalen zodat men ook de behaalde tijd kan bijhouden.

Toestsing
Tijdens het spel zullen er minimaal 3 marshalls rondlopen en aanwezig zijn die alles nauwlettend in de gaten zullen houden en waar nodig en bij twijfel deelnemers zullen testen. Éen van deze marshalls zal ten alle tijden meelopen met het aanvallende team om tussentijds de tijd aan te geven en te noteren welke attributen gebruikt zijn om zo de extra tijd toe te voegen aan de eind tijd als het object bij het startpunt terug is.

Gegevens

Datum:
10 oktober 2016
Tijd:
19:00 - 22:30

Organisator

Delta Airsoft Events

Locatie

Delta Airsoft Events
Taxandriaweg 2
Waalwijk, 5141 PA Netherlands

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *